Boris Berezovsky

fortepian

Berezovsky Boris

Borys Berezowski cieszy się reputacją wirtuoza fortepianu, obdarzonego wyjątkową finezją i wrażliwością. Był uczniem Eliso Virsaladze w Konserwatorium w swojej rodzinnej Moskwie i równocześnie pobierał lekcje u Aleksandra Satza, dzięki czemu szybko zdobył złoty medal w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Czajkowskiego.

Jako solista grający z największymi orkiestrami – między innymi Orkiestrą Filharmonii Londyńskiej i Filharmonii w Nowym Jorku, Orkiestrą Szwajcarii Romańskiej, Węgierską Orkiestrą Narodową, Francuską Orkiestrą Narodową, Berlińską Orkiestrą Symfoniczną – jest dziś zapraszany na liczne recitale do prestiżowych sal koncertowych, takich jak Filharmonia Berlińska, Concertgebouw w Amsterdamie, Royal Festival Hall w Londynie, Palais des Beaux-Arts w Brukseli, Konzerthaus w Wiedniu, Théâtre des Champs-Elysées oraz Auditorium du Louvre, które przyznało mu w 2007 roku mającą wielkie znaczenie Carte blanche.
Obwołany „najlepszym instrumentalistą roku 2006” przez BBC Music Magazine Awards, Borys Berezowski dzieli scenę z artystami takimi jak Dmitri Makhtin, Aleksander Kniaziew, Wadim Repin i Brigitte Engerer, z którymi występuje na wielu europejskich festiwalach, między innymi w Verbier, Salzburgu i La Roque d’Anthéron.

Jego obejmująca szeroki repertuar dyskografia otrzymała liczne wyróżnienia prasy specjalistycznej. Dla wytwórni Teldec pianista nagrał między innymi komplet dzieł Beethovena ze Szwedzką Orkiestrą Kameralną, „Etiudy transcendentalne” Liszta i liczne płyty z wykonaniami dzieł Chopina, Schumanna, Musorgskiego, Bałakiriewa, Medtnera i Ravela, a dla Warner Classic – „Trio nr 2” Szostakowicza i „Trio elegijne nr 2” Rachmaninowa. Uczestniczył również wraz z Aleksandrem Kniaziewem i Dmitrim Makhtinem w nagraniu DVD utworów Czajkowskiego (zawierających między innymi trio „Pamięci wielkiego artysty”), które otrzymało nagrodę Diapason d’Or w 2004 roku. Dla wytwórni Mirare nagrał kilka płyt z wykonaniami utworów Rachmaninowa – „Preludia” (2005), a następnie komplet koncertów z towarzyszeniem Uralskiej Orkiestry Filharmonicznej pod batutą Dmitriego Lissa, album z utworami na dwa pianina nagrany wspólnie z Brigitte Engerer oraz płytę z dziełami Saint-Saënsa z towarzyszeniem Henriego Demarquette’a, Brigitte Engerer i Orkiestry Paryskiej. Dwa ostatnie nagrania poświęcone są Brahmsowi – „Koncert nr 2” (wraz z Uralską Orkiestrą Filharmoniczną) i album utworów na cztery ręce z Brigitte Engerer.

Szalone Dni Muzyki
Copyright © 2012 La Folle Journée. All rights reserved.
realizacja estinet.pl

do góry